3.5.26 Baluster

Met deze template kunnen balusters voor een railing gemaakt worden. Nadat deze Family in het project geladen is, kan deze baluster in de railingeigenschappen gekozen worden.

De template zit eigenlijk alleen bij Revit Architecture, maar kan ook gebruikt worden bij Revit Structure. Denk er wel aan om de categorien aan te zetten, deze staan standaard uit in Revit Structure.

  1. Start de Family Category and Parameters dialoogbox en stel bij Family Parameters de juiste parameters in. Dit heeft invloed op het gedrag van de Family in het project.Categorie is niet nodig, omdat die niet bestaat. Deze Family wordt geladen in het project, maar wordt toegepast in de System Family: Stairs.
  2. Sluit de dialoogbox af.
  3. Het volgende onderdeel hangt natuurlijk van de soort Family af, maar start simpel en breid deze verder uit. Eerst gaan controleren of de referentievlakken werken zodra deze geparametriseerd zijn en dan de geometrie eraan koppelen. Dan wordt verder gegaan om de geometrie te verfijnen en uit te breide. Kortomstapje voor stapje de Family opbouwen en elke keer controleren.
    1. Creëer de geometrie d.m.v. een Extrusion, Sweep, enz. en koppel deze aan de aanwezige referentievlakken.
    2. Gebruik de parameters die in de Family zitten en maak eventueel nieuwe aan.
    3. Verander de waardes van de parameters om te testen of de referentievlakken zich naar wens gedragen.
    4. Vergeet niet de bovenzijde te koppelen aan de hoogtelijn (slotje).
  4. Koppel een materiaal aan deze baluster. Hier kan geen Object Style via de Subcategory gekozen worden, dus hier moet rechtstreeks een materiaal toegekend worden (in dit geval baluster_hout).
  5. Als er gebruik wordt gemaakt van calculatiesoftware of andere software, dan kan er gebruik worden gemaakt van drie parameters. Dit zijn de parameters brink_code, algemeen_code en Assembly Code met als type Text. Dit betekent dat de codering uit letters en cijfers kan bestaan. Voeg de waarde toe.
  6. Indien noodzakelijk, kunnen er verschillende types aangemaakt worden. De naamgeving voor deze types moeten volgens de Nederlandse taal (hoofdletter beginnen en spaties). Dit mag omdat deze typenamen uitgelezen kunnen worden door Tags.
     
  7. Sla de Family op (bijv. 44_3B_baluster – hout).
  8. Laad deze Family in het project.
  9. Koppel deze Family aan de railing. Er kan gekozen worden om de Family als baluster of als hoofdbaluster te gebruiken (of beide).
  10. En zo ziet het er uit. Merk op dat de hoofdbalusters niet aangepast zijn, wat ook mogelijk geweest was.